آشنایی با نکات مهم برای واردات تجهیزات کشاورزی در بازرگانی الین

صفر تا صد واردات تجهیزات کشاورزی

یکی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی به ایران، تجهیزات کشاورزی است و تجار بسیار زیادی نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. بخش کشاورزی ایران با حدود 16 میلیون مساحت زمین زراعی و ضریب کشاورزی فقط 1.4 اسب بخار می‌باشد که این خود بازار بزرگی برای ماشین آلات کشاورزی به شمار می‌رود. با این که ایران دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تولید انواع تجهیزات کشاورزی است اما با این حال همچنان نیازمند واردات تجهیزات کشاورزی سنگین هستند که نمی‌توان آن‌ها را در ایران تولید کرد.

متاسفانه ایران اولین کشور در دنیا است که فعالیت‌های کشاورزی را آغاز کرده و در این زمینه دارای استعداد زیادی می‌باشد. اما متاسفانه به دلیل عدم توزیع آب و خاک ضعیف، فقط حدود 12 درصد از زمین‌های آن به طور بالقوه قابل کشت است. همچنین باید توجه داشته باشید که علاوه بر واردات ماشین‌های سنگین کشاورزی، قطعات دیگر کشاورزی نیز وارد می‌شوند که در ادامه قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم.

مراحل واردات تجهیزات کشاورزی

واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی مانند کالاهای دیگر وارداتی، بر اساس قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا در کشور انجام شده و تعرفه‌های گمرکی و قوانین گمرک برای آن منظور می‌شود. به همین دلیل، کمک گرفتن از ترخیص کاران حرفه‌ای و مشاورین بازرگانی می‌تواند در تسریع روند مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک بسیار به شما کمک می‌کند.

بنابراین می‌توانید برای انجام واردات تجهیزات کشاورزی و ترخیص آن‌ها از گمرک، به شرکت‌های بازرگانی مراجعه کنید و از آن‌ها کمک بگیرید. مطالعه قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا در کشور نشان می‌دهد که واردات و ترخیص آن‌ها در کشور، بسته به نوع ماشین آلات به روش‌ها و با هزینه‌های مختلفی انجام می‎شوند. پس در واردات کالا لازم است آیین نامه‌ها و بخش‌ نامه‌های اجرایی ارائه شده را مرتبا مطالعه کنید تا همواره با اطلاعات به روزی قدم در این راه سخت گذاشته و بتوانید با کمترین هزینه‌ها به بالاترین سوددهی‌ها برسید.

اصلی‌ترین شرکای ایران برای واردات تجهیزات کشاورزی

تجهیزات کشاورزی، از کشورهای مختلفی وارد ایران می‌شود و هرکدام از آن‌ها نیز شرایط و قوانین خاص خود هستند. اما یکی از اصلی‌ترین شرکای ایران برای واردات این کالاها، کشور چین است. امروزه کالاهای بسیار زیادی از این کشور وارد ایران می‌شود که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، ادوات کشاورزی است.

هر آنچه که باید در زمینه واردات تجهیزات کشاورزی بدانید | بازرگانی الین

واردات از این کشور، با استفاده از روش‌های مختلفی ( مانند زمینی، هوایی و دریایی ) امکان پذیر است. به همین دلیل، برای این که بتوانید به خوبی در عرصه واردات این کالاها موفق باشید، باید با تمامی این روش‌ها آشنایی داشته باید و از مناسب‌ترین آن استفاده کنید. البته واردات از چین، دارای نکات خاصی است که باید تمامی آن‌ها را رعایت کنید.

نکات مهم برای واردات تجهیزات کشاورزی

موارد بسیار زیادی می‌تواند در واردات کالاهای کشاورزی اهمیت داشته باشد. دقت داشته باشید، این نکات به قدری مهم هستند که می‌توانند به صورت مستقیم بر روی تجارت شما تاثیر بگذارند و برخی اوقات شما را از یک شکست بزرگ نجات دهند. در ادامه قصد داریم برخی از این نکات را بررسی کنیم.

انتخاب تامین کننده و یا تولید کننده خوب در کشور مبدا

یکی از اصلی‌ترین نکات مهم برای واردات تجهیزات کشاورزی از کشورهای دیگر، پیدا کردن تامین کننده و یا یک تولید کننده مناسب در کشور مبدا است. دقت داشته باشید که امروزه شرکت‌های بسیار زیادی در کشورهای مورد نظر قرار دارند اما تمامی آن‌ها نمی‌توانند خواسته‌های شما را برطرف کنند. برخی از این شرکت‌ها ممکن است قیمت‌های بالا ارائه دهند، برخی دیگر ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و برخی دیگر نیز هستند که در زمان مشخص شده نمی‌توانند کالای سفارشی شما را تحویل دهند.

نقش تامین کننده و یا تولید کننده در تجارت بین المللی | بازرگانی الین

به همین دلیل، قبل از این که بخواهید با مجموعه وارد همکاری شوید، باید به خوبی در مورد آن شرکت تحقیق کنید و ببینید آیا قابلیت‌های لازم برای ارائه کالاهای مورد نظر شما را دارد یا خیر. همچنین باید قیمت ارائه شده توسط آن مجموعه را نیز با مجموعه‌های دیگر مقایسه کنید.

حتما به صورت مستقیم وارد مذاکره شوید

در کشورهایی مانند چین که به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای ایران برای واردات انواع کالاها شناخته می‎شود، افراد بسیار زیادی به صورت واسطه فعالیت می‌کنند و از همین راه نیز سودهای کلانی می‌برند. مطمئنا خرید کالا از این افراد و یا مجموعه‌ها، می‌تواند هزینه‌های واردات شما را بسیار بالا ببرد. به همین دلیل، بهتر است حتما با صورت مستقیم با تولید کننده آن تجهیزات وارد مذاکره شوید.

تعرفه گمرکی برای واردات ماشین آلات کشاورزی

همانطور که می‌دانید، کالاهای وارداتی و یا صادراتی را با استفاده از کدهای مشخصی که توسط گمرک تعیین شده است شناسایی می‌کنند. به همین دلیل، برای این که در زمان ترخیص کالا از گمرک به  مشکل نخورید، باید کد کالاهایی که قصد وارد کردن آن‌ها را دارید بدانید. دقت داشته باشید که واردات کالاها نیز می‌تواند با توجه به نوع آن‌ها متفاوت باشد. در ادامه تعرفه برخی از کالاها را به عنوان مثال بیان می‌کنیم.

  • تعرفه ترخیص تیلر همراه با وسایل آماده سازی زمین به طور دائم حدود 8 درصد ورودی دارد
  • تعرفه گمرک برای ترخیص کمباین چهار الی هشت درصد حقوق گمرکی است
  • تعرفه گمرک برای نشانگر برنج نیز هشت درصد می‌باشد

تعرفه واردات تجهیزات کشاورزی | بازرگانی الین